fbpx

HOE KAN EEN SIDEKICK OF VA JOUW CUSTOMER EXPERIENCE VERBETEREN?

VA’s zijn een extreem populaire optie om je customer experience (= klantbeleving) te verbeteren. We horen maar al te vaak dat ondernemers het zo druk hebben met het werken in hun salon of praktijk, dat de online customer experience al snel over het hoofd wordt gezien of dat klanten lang moeten wachten op reactie.

Dit is een taak die eenvoudig kan worden uitbesteed aan een VA of Sidekick. Helaas vinden veel ondernemers het beangstigend om taken uit te besteden, ook al zien we dat goede sidekicks goede resultaten genereren. Uiteraard is een goede opstart wel belangrijk, zodat de sidekick een feeling krijgt met je bedrijf. Leg uit wat je doet, waar je voor staat, zorg eventueel voor een draaiboek met jouw aanbod en de meest gestelde vragen, wat is jouw tone of voice,… Je kan scripts maken die jouw sidekick kan volgen, zodat je zeker weet dat er gereageerd zal worden zoals jij dat zou doen. Het is echt een gamechanger als je weet dat jouw klantbeleving goed én tijdig wordt uitgevoerd.

Een ander punt dat we bij veel ondernemers ter sprake brengen, is het benutten van jouw vaardigheden en tijd op de meest winstmaximaliserende manier. Is het beantwoorden van DM’s en mails jouw zone of genious? En waar je voor jezelf de meeste €€ per uur kunt genereren? Het antwoord is… waarschijnlijk niet. Terwijl je voor een zeer redelijk uurtarief een aantal van deze taken kan uitbesteden, zodat je meer tijd vrij krijgt, productiever kan zijn en jouw tijd beter kan benutten Ideaal dus,  zowel voor jouw bedrijf als voor het bedienen van klanten.

Een goede customer experience wordt meestal niet via één platform geleverd, vandaar de overweldiging die ondernemers voelen. Gelukkige kan een sidekick verschillende elementen aan: sms, e-mail, beheer van sociale media,… Slechts één kanaal of een combinatie, de keuze is echt aan jou. Deze taken kunnen bijvoorbeeld door jouw sidekick worden uitgevoerd (maar stem het sowieso af op wat het beste werkt voor jouw bedrijf):

  • Opzetten e-mailautomatisering inclusief nazorg, follow-ups, voorbereiding op een behandeling, inchecken bij niet-terugkerende klanten, verjaardagen, productaankopen enz.
  • Instagram en Facebook-berichten beantwoorden
  • Een persoonlijke notitie schrijven om af te drukken en te posten

Outsourcing is de toekomst voor vele ondernemers. Zeker als je nog niet de financiële middelen hebt voor een extra werkkracht in loondienst. We hebben het geluk dat we in een  digitaal tijdperk leven, waarin we snel iemand kunnen inschakelen, die je met plezier ontzorgt.